31 januari 2024

Tweedehandsboeken en een oproepje

Als schrijver zou ik mensen eigenlijk moeten oproepen om vooral nieuwe boeken te kopen of ze te lenen van een officiële bibliotheek (of streamingdienst als het om e-books of luisterboeken gaat). Dat is namelijk de manier waarop een schrijver geld verdient; je krijgt een (klein) percentage van de verkoopprijs en/of een (heel klein) bedrag per uitlening. Voor boeken die tweedehands verkocht worden, of geruild via minibiebs krijgen we niets. En dat is, zeker voor de iets minder bekende Nederlandstalige schrijvers, toch wel jammer, want zoveel verdienen we al niet per boek.

Maar…

Lees verder op mijn nieuwe blog: https://geertrudeverweij.com/blog/tweedehandsboeken-en-een-oproepje/ 


2 opmerkingen:

  1. Dat is inderdaad wel vervelend voor schrijfsters. Ik koop zelden boeken, maar leen wel bij een officiële bieb!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt voor je toewijding aan het leveren van kwaliteitsinhoud. Het wordt echt gewaardeerd.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je wilt reageren!
Ik lees alle reacties en meestal antwoord ik ook, al kan dat soms een paar dagen duren.